Idemo ih nabrojati. Najbolje, najveći promašaji...
Ne računam sezone koje nisu završene već samo sezone koje su bile u 2014. godini. Crtiće/anime ne računam.
NAJBOLJE NOVE SEZONE:
1. True Detective, sezona 1 - glumački, režijski i scenaristički šiša sve sezone prošle godine. Dovoljno pisao na samoj temi.
2. Gommora, sezona 1 - bolje od filma, u rangu knjige. Odličan prikaz jednog dijela moderna mafije sa starim pravilima.
3. Happy Valley, sezona 1 - najbolja nova britanska serija i druga najbolja sezona birtanske serije prošle godine. Sarah Lancashire nosila cijelu seriju. Odnosi izvrsno razrađeni i radujem se drugoj sezoni.
4. Inside No. 9, sezona 1 - hehe, Shearsmith i Pemberton. Samo za ljubitelje serije The League of Gentlemen. Inside je kratka, slatka, bizarna, originalna i smiješna. Ali, upozoravam vas, nije za svakog.
5. The Affair, sezona 1 - stilski odlično u Rashomon stilu. Glumački dvojac vrhunski, a cijela tu priču će biti zanimljivo gledati u drugoj sezoni.
6. Detectorists, sezona 1 - nije bilo tako opuštajuće serije prošle godine kao ove, a volim takve serije. Lijepo tempo, koliko toliko originalna radnja i osmijeh na licu.
7. The Knick, sezona 1 - vrlo dobar prikaz medicine na početku 20. stoljeća. Bilo je epizoda koje nisu toliko zadovoljile, ali u kompletu vrlo dobra prva sezona.
8. Fargo, sezona 1 - odlično krenuo pa naglo pao. Bez obzira na to, kao i sa The Knickom, na kraju vrlo dobra sezona uz odličnu glumu Billy Boba. Kao i sa The Affair, zanima me kako će napraviti drugu sezonu.
9. Black Sails, sezona 1 - ušao s niskim očekivanjima, na kraju otišao prezadovoljan. Odlične scene borbi, zanimljivi likovi i klasična potraga za blagom. Svaka epizoda bolja od prethodne. Uskoro druga sezone.
10. When Calls the Heart, sezona 1 - vrlo dobra period drama. Ovo je najbolje što Hallmark može ponuditi. Vidjet ćemo u kojem će smjeru dalje ići. Cedar Cove je solidan, ali previše melodrame.
Outlander nije upao, ali zato što je stanka i što se prva sezona nastavlja u ovoj godini. Prava šteta jer takve serije onda mi nisu na ovakvim listama, ali vrijedi ih spomenuti jer prva polovica sezone je odlična. Dajte priliku. Penny Dreadful je isto mogao upasti. Dobra nova horor serija gotičke atmosfere. Legends je bio dobar. Believe i Tyrant isto.
NAJBOLJE POVRATNIČKE SEZONE:
1. Rectify, sezona 2 - nema dalje. Nakon vrlo dobre prve sezone, druga sezona je imala četiri epizode više i to je bio pun pogodak. Svi likovi su mi prirasli srcu, čak i Ted. Rectify ako ovako nastavi u što ne sumnjam će biti jedna od najboljih dramskih serija unazad 10-ak godina.
2. Louie, sezona 4 - Louiea obožavam. To je čista dramedija o životu i ogledao samih Zemljana. Sezona je zadržavala odličan story arc s onom mađaricom i dvije odlične epizode o Louieovom djetinjstvu. Bilo je suza, bilo je smijeha. To je sve što tražim od Louiea.
3. Peaky Blinders, sezona 2 - najbolja britanska serija prošle godine. Prva sezona mi je bila dobra, finale me razočaralo, ali uz dodatak Toma Hardya, druga sezona ubija kvalitetom i dobro će zamijeniti Boardwalk Empire. Šteta je samo što ima šest epizoda po sezoni. Može i to više.
4. House of Cards, sezona 2 - je uzbudljivija, luđa, ali i nerealnija od prve sezone. Usprkos tome zadržali su kvalitetu, Spacey i dalje jezivo dobar, a ništa lošija nije Robin Wright.
5. Vikings, sezona 2 - nakon dobre prve sezone, u drugoj sezoni su pomakli granice, promijenili nešto povijesti, ubacili malo i stvarnosti te stvorili više priča za buduće sezone. Ono što mi je pretjerivanje u Game of Thrones (šok šok šok) ovdje toga nema. Barem ne toliko na bacanje.
6. Hannibal, sezona 2 - nakon solidne prve sezone koja se naglo digla zadnjih par epizoda, druga sezona drži taj kvalitet zadnjih nastavaka. Stilski je serija vrhunska, glumački Mikkelsen sjajan, a ostali dobro odradili posao.
7. Doctor Who, sezona 8 - Capaldi je pun pogodak. Pošto nisam ljubitelj teenegerskih doktora već onih starijih sa strogim crtama lica, Capaldi je pravi podsjetnik kako Doktor treba izgledati. U svojoj prvoj sezoni je već razvio svoj stil, unikatne one-linere i proputovao sve i svašta. Ne sumnjam da će i 9. sezona biti jednako kvalitetna ako ne i kvalitetnija.
8. The Americans, sezona 2 - trenutno omiljeni špijunski par. Druga sezona je dala izvrsnu priču oko Paige, produbili odnos imeđu Eli i Philipa i pogotovo između Stana i Nine. Najbolje od svega što je serija daleko od punog potencijala, a opet je dobra. Treća sezona bi mogla biti ta.
9. Masters of Sex, sezona 2 - druga sezona puno bolja od prve uz nekoliko izvrsnih epizoda u stilu Mad Mena.
10. Utopia, sezona 2 - nešto kao i prva. Pred sami kraj su dosta toga zbrzali i ubacili, ali prva polovica sezone fantastična. Serija je vizualna poslastica tako da je na tom polju najbolja. Sad, priča je dosta komplicirana, ali pisao sam na temi o simbolici i samoj tematici.
NAJVEĆI PROMAŠAJI 2014.
1. The Leftovers, sezona 1 - Damon Lindelof, s tim je sve rečeno iliti ga scenarist promašaj iliti ga ne-znam-što-želim-pa-idem-glumiti-Lyncha. Eh, daleko si ti od genijalca, status nekakvog dobrog autora imaš samo među Lost fanovima. The Leftovers je bio promašaj na svim mogućim razinama, a ona glavna je misterija. Sama zamisao je dobra, baviti se posljedicama na te ljude. To volim, kad se napravi okvir za radnju i onda se pogađa u samu srž priče. To ovdje nisam osjetio. Sve je bilo krivo. Glumi nemam kaj zamjeriti, ali jednostavno promašaj.
2. The Musketeers, sezona 1 - dovoljno napisao na temi. Iako, nije bilo taki loše. Drugoj sezoni se nekako radujem jer volim ovu tematiku. Oho-ho, vidim da je nova epizoda izašla.
3. Helix, sezona 1 - ovo je prava šteta jer ne znam zašto i dalje imam povjerenja u Syfy. Sama radnja je za prste polizati, ali realizacija je bila kriva. Nadao sam se da ću vidjeti neku originalnu mitologiju, ali sve kopija X-Filesa i Black Oila.
4. The Last Ship, sezona 1 - to je to! Uživao sam u ovoj patetici. Ko nije gledao, obavezno. USA! USA! USA!
5. Dominion, sezona 1 - anđeli, klišeji za klišejom i ljubavni trokuti. Naporno do samoga kraja. Heh, dobili drugu sezonu.
6. Banshee, sezona 2 - odmah da kažem, Banshee je ludilo! To je serija kojoj se najviše radujem od ovih promašaja. Znači, imate šerifa kojeg glumi Antony Starr (ustao sam dok sam pisao njegovo ime), a on glumi Lucasa Hooda, opasnog madafaka šerifa iz tog malog gradića. Ukratko, on je Superman. Ne, najozbiljnije, ne znam koliko mogu biti jasniji. Odjebite Clarka Kenta, Lucas Hood je Superman.
7. Defiance, sezona 2 - Definance ja najlošiji sf koji se trenutno prikazuje. Ma nađem lošijih, ali ovi sebe shvaćaju ozbiljno i ja to kao gledatelj osjetim. Ne trebam ni govoriti koliko čekam treću sezonu.
8. Extant, sezona 1 - dobar pilot, sve kasnije promašaj. Ono što uvijek govorim da ne trebaju toliko ubacivati razno raznih gadgeta, nekakvih tehnologija. Gubi se šarm serije i to mi samo pokazuje koliko se scenaristi trude da se svide gledateljima. Dakle, kad to uočim, više im ne vjerujem i samim time za mene serija nije iskrena. Višnjić promašaj, a i s vremenom Berry. O malom klincu da ne govorim.
9. Crossbones, sezona 1 - od ove serije sam više očekivao nego od Black Sailsa i na kraju je bilo obrnuto. Black Sails je jako zadovoljio dok je ovo jako razočaralo. Šteta, mogli smo imati dvije dobre piratske serije u jednoj godini. Koja je uopće vjrojatnost da su se pojavile dvije takve serije.
10. The Night Shift, sezona 1 - medicinska serija, ali medicinska koja se pretvara u nekakvu herojsku seriju pa kasnije bude triler. Tu je malo i krimića. Onak, koji kurac. Uživao sam naravno u svim tim glupostima.
Dosta sam ih zaboravio, ali to je to. Neću još puno razmišljati jer ću se samo sjetiti dosta drugih promašaja ili dobrih serija.
NAJBOLJE SEZONE/SERIJE U 2014.
1. True Detective, sezona 1
2. Rectify, sezona 2
3. Louie, sezona 4
4. Peaky Blinders, sezona 2
5. Gommora, sezona 1
6. Happy Valley, sezona 1
7. Inside No. 9, sezona 1
8. House of Cards, sezona 2
9. The Affair, sezona 1
10. Vikings, sezona 2
I da ne bude zabune, Person of Interest nije mogao upasti jer je treća sezona išla kroz 2013. i kroz 2014. godinu. Treća sezona je bila vrhunska i bila bi pri samom vrhu na ovoj listi.
Inače, uskoro slažem jednu veliku top listu koju već pripremam jako dugo. Samo moram još razmisliti kako ću složiti. Imam sve već, ali sad ide teži dio.