Sveukupno gledajući baš i ne. Francuska je tu odmah do američke gledajući sveukupno. Bez obzira na Bergmana kod skandinavaca i svi ostali redatelji te sjajni filmovi, francuzi su nešto drugo. I za britance i za skandinavce. Oni imaju povijest koja se jedina može mjeriti s američkom kinematografijom. I ne zaboravi da su upravo francuski redatelji utjecali najviše na najbolje filmsko razdoblje, novi hollywood.
Pazi samo francuske redatelje. Renoir, Melville, Godard, Trufaut, Malle, Resnais, Rohmer, Bresson, Chabrol. Njihov sami utjecaj je možda i najveći u filmskoj povijesti ne računajući na Hitcha, Bergmana i Kurosawu. Kako su Renoir i Melville utjecali na francuski novi val (Godard, Trufaut, Rohmer, Chabrol) tako su oni utjecali na novi hollywood (Scorsese, Altman, Copola, Allen, De Palma, Nichols, Polanski) ima ih mali milijun važnih.
Ajd evo liste trenutnog stanja i sveukupnog stanja
TrenutnoRumunjska - oni doživljavaju svoj novi val unazad 7, 8 godina i jednostavno briljiraju. Sve je počelo s ovim filmom
http://www.imdb.com/title/tt0456149/ pa sve do ovog najvnovijeg vehunskog dijela
http://www.imdb.com/title/tt2258281/ Koreja - stavio bih azijsku, ali su dosta neujednačeni. No, Koreja je iznimka. U prošlom desetljeću su nam dali neke jako bitne redatelje i filmova. Brdo inovacija i zaslužuju biti na drugom mjestu. Iako možda u zadnje vrijeme više ne briljiraju toliko, zaslužuju ovo mjesto.
Skandinavija - za razliku od Azije, Skandinavska je pričino ujednačena kinematgorafija i sve zemlje zaslužuju biti uključene. Nakon teških 90-ih, proživljavaju svoje novo zlatno doba. Ne kao u doba Bergmana i Dreyera, ali sasvim dovoljno da budu na trećem mjestu.
Amerika - bez obzira na količinu loših filmova, i dalje su tu i polako se opet vraćaju na prvo mjesto ako ovako nastave. Majstori nezavisnog filma dali su u zadnje vrijeme opet kvalitetu kakvu zaslužuju. Ne bi me čudilo da kroz ovu ili iduću godinu budu najbolji.
Francuska - i dalje tu ima kvalitetnih filmova zadnjih godina poput Intouchables, Polisse, Un prophete...
To je nekakav trenutni top 5.
SveukupnoAmerika - mislim da tu ne treba ništa reći. Koliko su samo dali remek djela, zavrti ti se u glavi.
Francuska - gore sam psomenuo najvažnije redatelje koji su sudjelovali u rađanju jedne od najboljih i najvažnijih kinematografija.
Azija - prije korejanaca vladali su Kurosawa, Ozu, Mizoguchi, Kobayashi i ostali genijalci. Inače, od Kobayashia
http://www.imdb.com/title/tt0055233/ i ostatak te trilogije obavezno. Spominjem njega jer je danas dosta zapostavljen kod mlađe publike. Ako se netko ide upoznavati a azijom, krenite od njega. Kurosawa je najbolji, ali ostavite ga negdje za sredinu.
Italija - ovo mi je jako teško palo iz razloga što je bilo tijesno. No, budimo realni
talijanski neorealizam je jedan od najvažnijih filmskih razdoblja u kojem su sudjelovali genijalni redatelji poput Viscontia, Fellinia, Rossellinia, De Sice. Kasnije Antonioni i Bertolucci.
Skandinavija - za razliku od ovih, oni nemaju toliko zanačajnih redatelja i filmova kao ove gore navedene. Imaju Bergmana koji je jedan od najbolji i dosta njegovih filmova mogu stati uz bok sa svima ostalima. No, gledajući sveukupno, tu je glavni razlog zašto su na 5. mjestu. S tim da 5. mjesto od mali milijun ostalih kinematografija je odlično.
Britanija/Njemačka/Rusija bi došle na 6. mjesto.
I onima koji bi voljeli početi malo više istraživati filmsku povijest. Za mene postoje 5 filmskih razdoblja koje bi svako morao pogledati.
1.
Novi Hollywood - kasne 60-e do kasnih 70-ih.
2.
Francuski novi val - kasne 50-e i cijele 60-e.
3.
Japanski novi val - kasne 50-e i cijele 60-e.
4.
Klasični Hollywood - kasne 20-e do kasnih 50-ih. Kao što vidite, 60-e su bile bitno razdoblje jer su razdvajale klasični i novi hollywood. Tu se sve mijenjalo.
5.
Silent era i Talijanski neorealizam.
To su po moje mišljenju najvažnija i najbolja filmska razdoblja. Eto, ne bi bio ja da ne napišem nešto. Jače od mene