Onda se u suštini slažemo, posebno oko Kinga. Nisam čitala sve njegove knjige, do nekih nisam mogla da dođem (sem u e-verziji, a mrzim da čitam tako), neke mi nisu legle... Film za sebe je dobar, knjiga za sebe je dobra, ali kombinacija - katastrofa. Za ovaj link znam, još pre nekoliko godina sam naletela na njega slučajno i detaljno sve iščitala, kad me ne bude mrzelo obnoviću lektiru
Oko Kingovih i Kjubrikovih razgovora je "rekla-kazala", bar ja stičem takav utisak. Na više mesta sam našla razne njihove razgovore, ali to je druga ruka. Jedni pričaju jedno, drugi drugo, verovatno je sve iskrivljena istina. Ono što meni nije jasno, tj. sporna stvar od starta je ovaj deo:
Ono što ti želim reći da imaš krivo mišljenje kada je Kubrick i sam rekao da nikad nije želio ekranizirati knjigu. Dakle, zamjerati mu tako nešto, a on je išao s NAMJEROM da tako napravi je prilično nezahvalno.
Ako nije hteo da ekranizira knjigu, što je to uradio? To mi je jedina nepoznanica. Prosto je glupo, kao kad bih rekla "nisam htela da ofarbam kosu u crno, ali sam eto slučajno kupila crnu farbu za kosu i ofarbala se". Gde je logika
Sve što je hteo da kaže filmom, do poslednje sitnice, mogao je uraditi po nekom originalnom scenariju, bez mešanja Kinga i njegove knjige. Čak i da je uključio neke elemente koji su karakteristični za knjigu ("ukleti" hotel, dete sa ekstrasenzornim sposobnostima) bilo bi OK, samo da se nije "pozvao" na Kinga, da je nekako drugačije nazvao film i da nije napisao da je rađen po njegovoj knjizi. U tom slučaju ove diskusije ne bi ni bilo
Mrzi me sad da pišem dalje, spava mi se, a i u većini stvari se i slažemo (sem neke gradacije "remek dela", mada je to stvar ukusa - šta kome "legne" i šta se kome svidi, besmisleno je raspravljati se oko toga), pa nema razloga da ovde idemo u off.