Time je izbacio po njima 12 nezasluženih filmova koji su osvojili Oscara te godine pa idem malo prokomentirat. Fokusirat ću se samo na nominirane filmove jer ima odličnih filmova koji nisu nominirani tih godina a neki su i trebali osvojiti.
http://net.hr/hot/film/proglaseni-najboljima-12-najkontroverznijih-dobitnika-oscara-svih-vremena/1. Kako je bila zelena moja dolina (1942.)
Ovaj je film za Akademiju bio bolji od najboljeg filma svih vremena, Građanina Kanea.
Ovo je bila strašna godina. Ono što je Time zaboravio spomenuti ili možda jesu ne znam jer je to sa net.hra netko prevodio da nije samo tu bio Kane već niz vrhunski filmova koji su trebali prije osvojiti. Redoslijed nominiranih od najboljeg do najslabijeg za mene je, ali ću izabrati 5 najboljih od nominiranih da skratim.
Građanin Kane Malteški Sokol - jedan od najboljih noir filmova.
The Little Foxes - jedna od najboljih uloga Bette Davis i odličan aritokratski film.
How Green Was My Valley - Ford ima boljih filmova, pogotovo njegovi westerni. Dakle, osvojio je, ali kod mene bi bio na 4. mjestu.
Suspicion - nije najbolji Hitch, ali i dalje jako dobar. Odlična kemija između Granta i Fontaine.
Sergeant York - jako dobar Hawks, a inače su on i Ford napravili revoluciju i western žanru. Gary Cooper faca kao i u svakom filmu. Cooper je i osvojio Oscara.
2. Put oko svijeta za 80 dana (1957.)
Ovo je jedan od najkontroverznijih odabira Akademije. Film je pobijedio Deset zapovijedi Cecila B. DeMillea i adaptaciju mjuzikla Kralj i ja.
Da, ovo je stvarno ne zasluženo. Zabavan film, još zabavnija knjiga. Ali i Deset Zapovijedi bi bilo nezasluženo. Ove godine i nije bila neka konkurencija kod nominiranih, ali bila je jaka godina. Najbolji filmovi su bili oni koji nisu bili nominirani.
Giant - trebao je osvojiti. James Dean i Elizabeth Taylor kemija pršti.
The King and I - dobar je bio Yul. Pomalo čudna uloga za njega.
Friendly Persuasion - opet odlični Cooper i dobar film.
Deset zapovijedi - uvijek mi je bio zanimljiv film. Gledao ga ko klinac nebrojeno puta iako jako dugo traje.
Put oko svijeta za 80 dana - zabavno i ništa više.
3. Rocky (1977.)
Rocky je, baš kao junak filma, bio otpadnik. Njegov iznenađujući trijumf na štetu renomiranih filmova poput Svi predsjednikovi ljudi i Taksista sigurno će se spomenuti ove godine s obzirom na to da je Sylvester Stallone nominiran za najboljeg sporednog glumca u sedmom nastavku franšize, Creedu.
Da, ovo je već otpjevana godina, vjerojatno i najviše od svih godina. Samo opet nije tu samo predsjednikovi ljudi i Taksista. Ovo je bila nevjerojatna godina iz najboljeg filmskog desetljeća.
Network - trebao je osvojiti. Najbolji film te godine. Film koji je i dan danas aktualan. Tko ga nije gledao, odjebite Oscare danas i gledajte ga odmah sad.
Taksist - mislim da nije osvojio jer je tematski toliko različit od Rockya.
Rocky - da nastavim ovdje. Dok je Rocky čista inspiracija, Taksist jer mračan i depresivan film koji je savršeno sažeo to vrijeme radničke klase.
Svi predsjednikovi ljudi - još jedan klasik o poznatoj aferi Watergate. Hoffman i Redford fenomenalni.
Bound for Glory - jedna od najboljih Carradienovih uloga. I vrlo dobar Hasby koji je još uvijek nekako podcijenjen redatelj, ali važan kotačić novog hollywooda. The Last Detail, Coming Home i Being There su obavezne lektire.
4. Kramer protiv Kramera (1980.)
Iako je imao odličnu postavu (Dustin Hoffman i Meryl Streep), mnogi kritičari smatraju da je Apokalipsa danas Francisa Forda Coppole zaslužila nagradu za najbolji film.
Da, nema se tu kaj puno dodati. Krame protiv Kramera je jako dobar film, ali Apokalipsa je uz Idi i Smotri najbolji ratni ili anti-ratni film ikada snimljen. Ako ne znate za Idi i Smotri, obavezno zapišite i pogledajte, ali pripazite jer je jedan od najšokantnijih filmova koje ćete pogledati.
Apokalipsa danasBreaking Away - inspirativna coming of age drama.
Kramer vs KramerAll That Jazz - Tim Curry fantastičan.
Norma Rae - klasična americana.
5. Obični ljudi (1981.)
Film Martina Scorsesea, Razjareni bik, koji danas slovi kao četvrti najbolji film svih vremena, izgubio je pred ovim debitantskim uratkom Roberta Redforda.
Da, ovo je isto godina o kojoj se dosta pričalo. Iako mi je malo smiješno da spomenu kao i gore Taksista, a ne spomenu Network koji isto ima jednaki status kao Taksist. Ovdje spomenu kao Razjareni Bik, a onda ne spomenu The Elephant Man. Remek djelo Lyncha.
The Elephant Man - remek djelo i najbolju Hopkinsova uloga. I ne brinite, nije onaj nadrealni Lynch
Razjareni Bik - ponajprije fantastične uloge De Nira i Pescia, a tek onda kvalitetan film.
Obični ljudi - dobra melodrama.
Tess - dobra period drama od Polanskog.
Coal Miner's Daughter - odlična Spacekica, ali dosta dosadan film.
6. Vozeći gospođicu Daisy (1990.)
Čak i kada je proglašen najboljim, mnogi su se pitali postoji li neko preneseno značenje koje nitko nije shvatio. Pobijedio je Društvo mrtvih pjesnika, Rođen četvrtoga srpnja, Polje snova i Moje lijevo stopalo.
Ooo da, ovo je bila jako dobra godina. DDL
Društvo mrtvih pjesnika - odličan Weir (pogledati njegov australski period) i odličan Williams. Velik filozofski film.
My Left Foot - jako dobar film i jedna od najboljih uloga velikog DDL-a.
Vozeći gospođicu Daisy - presimpatičan film i uloga koja je probila Freemana.
Field of Dreams - simpa fantazija.
Rođen 4. srpnja - Stone ima filmove koje volim i koje ne volim. Ovaj je druga kategorija.
7. Ples s vukovima (1991.)
Scorsese je opet preveslan. Obožavatelji filma Dobri momci bili su bijesni kada je najboljim filmom proglašen Ples s vukovima Kevina Costnera.
Da, ovdje je po meni prvi puta Scorsese uistinu pokraden.
Dobri momci - što reći, jedan od najboljih filmova 90-ih.
Ples s vukovima - ali ovaj film zaslužuje drugo mjesto. Costner iz vremena kad nije propao kao sa Poštarom i Vodenim svijetom.
Awakenings - tužan i dobar film po istinitom događaju.
Kum 3 - daleko od prva dva. Ja ga ne bih ni nominirao te godine.
Duh - lijep i tužan film.
8. Forrest Gump (1995.)
Godinama nakon osvajanja prestižne titule, Forrest Gump je svima drag film koji rado citiraju, no mnogo bi ljudi na popisu najboljih filmova radije vidjelo Iskupljenje u Shawshanku ili Pakeni šund.
Ok, sad dolazimo na najjaču filmsku godinu 90-ih. Iako po meni nije najjača samo zbog ovih filmova već tu ima i niz drugih odličnih europskih filmova.
Iskupljenje u Shawshanku - ovo je čista ekranizacija knjige. Sve što je u noveli, je u filmu.
Pakleni šund - najbolji Tarantino.
Kviz - dobar.
Forrest Gump - nikad ga nisam previše volio
Četiri vjenčanja i sprovod - solidno ostvarenje.
9. Engleski pacijent (1997.)
Ova romantična drama mnogima je trn u oku iz razloga što je proglašena boljim filmom od Farga i Jerryja Maguiera.
Ovo je bilo sigurno jedno od najčudnijih izbora.
Fargo - jedni od najboljih Coenovaca.
Tajne i laži - vrhunski Leigh.
Shine - najbolja uloga Geoffreya Rusha.
Jerry Maguire - ne znam, nikad nisam bio pretjerano zadovoljan s ovim filmom.
Engleski pacijen - blah.
10. Zaljubljeni Shakespeare (1999.)
Kako je Spašavanje vojnika Ryana moglo izgubiti od Zaljubljeng Shakespearea? Kako je film Stevena Spielberga s Tomom Hanksom i Mattom Damonom mogao izgubiti od… ovoga?
Život je lijep - neki ga tad nisu voljeli čak su ga smatrali uvredom, ali ga treba pogledati.
Tanka crvena linija - prelijep Malick. Najbolje režirani film te godine.
Spašavanje vojnika Ryana - početak odličan Dan D, ali kako ide prema kraju, glumci me nisu uvjerili u ništa. Jedan od najgorih miscastova ikad.
Elizabeth - R rated
Blanchett ubila.
Zaljubljeni Shakespeare - blah.
11. Fatalna nesreća (2006.)
Često nazivana filmom koji je najmanje zaslužio Oscara, Fatalna nesreća je pobijedila Planinu Brokeback.
Čak je i redatelj Paul Haggis rekao da taj film nije zaslužio biti prozvan najboljim, a Akademijina anketa provedena 2015. pokazala je da bi članovi, kad bi mogli promijeniti jednu odluku, dali nagradu Brokebacku.
Slaba godina.
Good Night, and Good Luck. - čudi me da su ga uopće nominirali pošto se bavi sa škakljivom temom i velikom sramotom za Ameriku koja se dogodila 50-ih.
Capote - dobar, pomalo dosadan film ali pokojni Hoffman odličan kao Capote. Rađe čitajte Capotea.
Munchen - velika tema, ali predugačak. Trebao je dugo trajati, ali kao da su pogriješili u samoj priči.
Planina Brokeback - blah.
Fatalna nesreća - blah.
12. Kraljev govor (2011.)
Mnogi smatraju da je film Društvena mreža trebao pobijediti ovu klasičnu dramu o vrlo pametnom bijelom mladiću.
Ovo je zanimljiva godina koja nije baš dobra, ali je odlično odglumljena. Glumci nose filmove.
Društvena mreža - jako dobro režiran i dinamičan, ali glumci su highlight filma.
Zimska kost - dobar i atmosferičan film, ali Lawrence nosi film.
Kraljev govor - dobar film, ali Colin nosi film.
Čovjek zvan Hrabrost - dobri Coeni, ali Bridges nosi film. I Bridges je trebao dobiti Oscara za ovu ulogu, a ne za onaj country film iduće godine.
127 sati - dobar film, ali Franco nosi film.